M’he queixa’t, t’has queixat, ens hem queixa’t, queixes que en un moment o altre hem fet tots. Queixar-se és saludable, expressar en paraules un dolor físic o moral és necessari, manifestar el nostre malcontentament per alguna cosa esdevé imprescindible. La queixa ajuda a la millora, a la defensa dels drets individuals i col·lectius, a reclamar llibertat. No parlo de la queixa gratuïta, d’aquella a la que ens hem acostumat, de la que surt de la boca i no es reafirma en els fets. Imagino una queixa constructiva que lluita pels drets bàsics, contra els abusos socials, administratius, econòmics i contra tot allò que significa pèrdua de dignitat humana i qualitat de vida.
Ens queixem molt, últimament més, raons no ens en falten. Ho fem a viva veu, mitjançant paraules, fent cas omís a segons quines indicacions. Ens sentim atacats en les prestacions socials, les sanitàries, les educatives, la llengua, el reconeixement de la singularitat. Cridem contra els abusos de les grans empreses, de les petites, dels funcionaris públics o del “funcionariat” de les privades. Estem en llistes d’espera d’hospitals “ad eternum”, eternament penjats del telèfon per escoltar ofertes que no volem ens siguin oferires. Mirem factures que no entenem, comprensió difícil davant segons quines sentencies administratives. Ens canvien el PIRMI sense avisar, avís que si ens fan per retallar els ajuts a les famílies. Sonen constantment cançons de menys inversió educativa, educació musical que perd subvencions. I així...
Sortim a cridar als carrers, a les places. Vociferem des de casa, als cafès, a l’escola. Qualsevol lloc és vàlid. Però ens notem ignorats, les paraules semblen abduïdes pel vent i desapareixen cap enlloc.
No hem de cridar més, hem de parlar al lloc adequat. A Granollers ara en tenim una possibilitat. El proper dimecres 28 de setembre al Centre de Cultura de la Pau de Can Jonch (carrer Rec, 19), l’equip del Síndic de Greuges de Catalunya, ens visita. En una trobada oberta a tothom escoltaran les nostres queixes i després d’un estudi les faran arribar als responsables de buscar-hi solució. No asseguren res, no són els encarregats de jutjar ni solucionar, però ens dóna’n l’oportunitat de què la nostra veu arribi a qui ha d’arribar.
El Síndic de Greuges de Catalunya funciona. Representat pel Sr. Rafel Ribó i Massó, té l’obligació d’escoltar-nos a tots i tot, sense distincions, sense exclusions. La seva missió és garantir els drets de les persones a una bona administració. Investiga possibles vulneracions i impulsa actuacions d’ofici. Finalment fa recomanacions per millorar les situacions irregulars que s’han produït. És el defensor de les persones.
Així, que si te’ns raons per creure que has de ser escoltat, no fallis, és una bona oportunitat per no haver de cridar.
Salut
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Tan sols demano respecte, educació i tolerància.